joi, 15 octombrie 2009

Ciocolata de casa

     Cred ca nu sunt singura care isi aduce aminte de ciocolata facuta in casa. Am incercat toate tipurile de ciocolata din comert, insa nici una nu are acel gust desavarsit de ciocolata. Bunica mea, de cate ori mergeam la ea, ne pregatea o surpriza dulce. Ciocolata era preferata mea. La randul meu am invatat si eu reteta. Haideti sa ne aducem aminte de copilarie.
     Ne trebuie:
  • 350 g zahar
  • 250 g lapte
  • 200 g unt
  • 100 ml apa
  • 50 g cacao
  • esente :rom, migdale ( dupa preferinte)
        Preparare: 
       Amestecam laptele praf cu cacaua, dar fara sa se formeze "cocoloase" . Adaugam untul taiat cubulete si esenta. Apa si zaharul se pun pe foc si se lasa sa fiarba, sa devina sirop. Acesta il turnam peste amestecul cu cacao. Amestecam totul rapid sa se obtina o compozitie omogena, care o turnam intr-o tava unsa cu putin unt inainte. Nivelam compozitia din tava  si dam tava la rece pentru 4 ore. Se serveste taiata dupa preferinte.
    !!! Sfat: Dupa gust, in ciocolata de casa putem adauga nuci, alune, stafide.
                        
                           Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu