sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Salata de salau cu maioneza

         Tocmai am aflat ca vin niste prieteni la mine... Ce as putea sa prepar rapid dar sa fie si gustos? Trebuie intai sa vad ce am prin frigider. Am gasit asa:
  • 4 fileuri de salau 
  • 1 morcov
  • 1 pahar vin alb
  • 2 oua
  • 150 ml ulei
  • 3 linguri mustar clasic
  • 1 lingura capere
  • 1 lamaie (zeama)
  • piper macinat
  • sare 
       Intr-o craticioara punem vinul, morcovul, un praf de sare, putin piper si 500 ml apa, cat sa acopere totul apoi punem la fiert la foc mare. Cand este aproape fiert morcovul, adaugam la fiert fileurile de peste, fileuri pe care inainte le-am spalat bine. Fierbem la foc mic.
      Pentru maioneza fierbem un ou 4 minute, sa fie galbenusul tare. Separam albusul de galbenus, frecam galbenusul fiert si racit cu galbenusul crud, 1 lingurita mustar si un varf de lingurita de sare. Amestecand continuu turnam uleiul picatura cu picatura, apoi adaugam zeama de la o lamaie stoarsa. In cazul in care facem maioneza la mana (cu o lingura de lemn) avem grija sa amestecam intr-un singur sens. La mixer nu conteaza. Scurgem pestele si morcovul fiert, carnea de peste o taiem fideluta sau cubulete iar morcovul rondele subtirele. Amestecam maioneza cu mustarul ramas, capere, sare si piper dupa gust. Dupa ce am amestecat bine totul adaugam pestele si morcovul amestecand usor. Dam salata la frigider pentru cel putin 30 de minute.
       Putem aseza totul pe un platou si sa ornam cu feliute de lamaie.

                                               Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu